بیوگرافی
ماورو بولونیینی (28 ژوئن 1922 – 14 مه 2001) کارگردان فیلم و تئاتر ایتالیایی بود.
بولونیینی کارگردانی فیلمهای بلند خود را در اواسط دهه 1950 آغاز کرد و اولین موفقیت بینالمللی خود را با فیلم عشق وحشی (Gli innamorati) به دست آورد. دیگر فیلمهای مهم او در دهه 1950 و اوایل...
ماورو بولونیینی (28 ژوئن 1922 – 14 مه 2001) کارگردان فیلم و تئاتر ایتالیایی بود.
بولونیینی کارگردانی فیلمهای بلند خود را در اواسط دهه 1950 آغاز کرد و اولین موفقیت بینالمللی خود را با فیلم عشق وحشی (Gli innamorati) به دست آورد. دیگر فیلمهای مهم او در دهه 1950 و اوایل دهه 1960 شامل شوهران جوان (Giovani mariti)، شب بزرگ (La notte brava)، از بالکن رومی (La giornata balorda) و فیلم «بل آنتونیو» با بازی مارچلو ماستروینی و کلاودیا کاردیناله، که همه آنها توسط پیر پائولو پاسولینی نوشته شده بودند، میباشد.
بولونیینی در سال 1961 بهطور حرفهای از پاسولینی جدا شد و دو داستان عاشقانه با بازی کلاودیا کاردیناله، «عاشقان» (La viaccia) و «بیخیالی» (Senilità) و همچنین فیلمهای بلوغ آگوستینو و فساد (La corruzione) را کارگردانی کرد و سپس استعدادهای خود را به مجموعهای از فیلمهای آنتالوژی بینالمللی مانند عروسکها (Le bambole)، سه چهره یک زن (I tre volti)، ملکهها (Le fate) و جادوگران (Le streghe) معطوف کرد.
بولونیینی در سال 1966 با فیلم «مادامیزل دی موپن» (Mademoiselle de Maupin) که با بازی کاترین اسپاک و روبرت هوسین بود، به فیلمهای بلند بازگشت. فیلمهای او در دهه 1970 شامل درامهای تاریخی متلو و بوبو، هر دو با بازی ماسیمو رانیری، ماجرای موری (Fatti di gente perbene) با بازی جیانکارلو جیانینی و کاترین دنو و ارث (L'eredità Ferramonti) با آنتونی کویین و دومینیک ساند است.
در سال 1981، بولونیینی فیلم «بانوی کاملیاها» (La storia vera della signora delle camelie) را بر اساس رمان و نمایشنامه الکساندر دوما، پسر، ساخت. در طول این دهه، او به کارگردانی فیلمهای بلند ادامه داد و همچنین مینیسریال تلویزیونی «صومعه پارما» و «زمان بیتفاوتی» را کارگردانی کرد. آخرین فیلم بلند او درام نرمکُر اروسیک «شوهر و عاشقان» (La villa del venerdì) بود که با بازی جولین ساندز و جوانا پاکولا در سال 1991 منتشر شد.
نمایش بیشتر