الهام از فضای علمیتخیلی کلاسیک
مت شکمن، کارگردان فیلم، درباره فضاسازی و سبک بصری اثر گفته که در پایان تلاش کرده «جایی باشد که کربی با کوبریک برخورد کند» — ترکیبی از هنر جک Kirby و عظمت سینمایی فیلمهایی مثل Interstellar, Apollo 11 و 2001 A Space Odyssey.
این نگاه باعث شده فیلم حالوهوای آیندهپژوهی دههٔ ۱۹۶۰ را با طراحی نوآورانه و مدرن ترکیب کند.
منبع الهام از کمیکهای کلاسیک
شکمن از Runهای مختلف کامیک بر اساس Fantastic Four الهام گرفته است: از نسخه اولیهی Kirby و Lee در دهه ۶۰ تا آثار نویسندگانی مثل Jonathan Hickman و Matt Fraction. او تأکید کرده که ساختار داستانی و شخصیتپردازی را از این منابع گرفته و نه فیلمهای قبلی این شخصیتها.
زیباییهای بصری و دقت طراحی
منتقدان از جلوههای بصری فوقالعاده، طراحی صحنهٔ retro‑futuristic، و هماهنگی موسیقی مایکل جیاکینو تمجید کردهاند. برخی اشاره کردهاند فیلم کلاً از نظر بصری با جاهطلبی خاصی ساخته شده، چیزی شبیه *Interstellar* در فضای ابرقهرمانی
اضافه شدن ناگهانی Silver Surfer در CinemaCon
طبق گزارش، حضور شخصیت Silver Surfer برای اولین بار در CinemaCon ویدیویی منتشر شد که نشانهای از اضافه شدن ناگهانی این شخصیت به نسخه نهایی بود. طراحی او شامل نسخهٔ زنانهی Shalla‑Bal میشود که با گرافیک شستهرفته معرفی شد.
خط داستانی مهم و پایان هیجانانگیز
داستان فیلم درباره خانوادهٔ Fantastic Four است که در یک جهان موازی (Earth‑828) با تهدید Galactus روبهرو میشوند. Sue باردار است و فرزندش Franklin قدرتی الهی دارد. فیلم به طریقی جلو میرود که Silver Surfer نهایتاً با قربانی خود زمین را نجات داده و Franklin مادرش را برمیگرداند. صحنههای پایانی نیز آیندهای را بهتصویر میکشند که Doctor Doom به Franklin علاقهمند میشود و زمینهساز فیلم Avengers: Doomsday است.
پیام بلبلجان به مخاطب
اگر دنبال فیلمی هستی که هم داستانی قوی، هم طراحی بصری جذاب و هم اصالت در اقتباس داشته باشد، «The Fantastic Four: First Steps» یک شروع امیدوارکننده برای ساخت یک «First Family» جدید در MCU است. مت شکمن با ادغام الهامات علمیتخیلی و احترام به تاریخچه کمیکها، فیلمی ساخته که بهخوبی در برابر انتظارات مخاطبان قدرتمند ظاهر میشود.
دیدگاه های کاربران