برای تجربه سریعتر، با کیفیتتر و بدون تبلیغات مزاحم، اپلیکیشن جدید رو دانلود کنید.
ویژگیهای جدید:
✅ سرعت بالاتر
✅ کیفیت بهتر تصاویر
✅ دانلود مستقیم فیلمها و سریالها
✅ رابط کاربری ساده و کاربرپسند
همین حالا اپلیکیشن رو دانلود کنید و تجربه بهتری از تماشای فیلمها داشته باشید!
5 ماه قبل
دانلود رایگان...
نهایت لذت با دانلود رایگان و تماشای فیلم در کنار خانواده...!
در حال تکمیل آرشیو هستیم...!
ابتدا فیلم ها...!
سپس سریالها...!
یک کشیش،یک هیزم شکن و مردی دیگر از طوفان به مکانی به نام راشامون پناه می برند.کشیش و هیزم شکن داستان سامورایی را که هیزم شکن جنازه اش را سه روز قبل در جنگل پیدا کرده بازگو می کنند و ...
یک کشیش،یک هیزم شکن و مردی دیگر از طوفان به مکانی به نام راشامون پناه می برند.کشیش و هیزم شکن داستان سامورایی را که هیزم شکن جنازه اش را سه روز قبل در جنگل پیدا کرده بازگو می کنند و ...
فیلم «راشومون» با بارش سیلابی از دروغ و فریب مخاطب را مجذوب خود میکند. «دروغ گفتن انسانی است. بیشتر اوقات حتی نمیتوانیم با خودمان صادق باشیم.» صداقت، فریب، و تناقض. بخشی اساسی از بقای انسان نیاز به دروغ گفتن است. چه عمدی و چه تصادفی، این ویژگی در خون نیاکان ما جاری است. افراد بیپیشداوری میتوانند به ارزشهای غیراخلاقی فریب دچار شوند، چه از طریق...
فیلم «راشومون» با بارش سیلابی از دروغ و فریب مخاطب را مجذوب خود میکند. «دروغ گفتن انسانی است. بیشتر اوقات حتی نمیتوانیم با خودمان صادق باشیم.» صداقت، فریب، و تناقض. بخشی اساسی از بقای انسان نیاز به دروغ گفتن است. چه عمدی و چه تصادفی، این ویژگی در خون نیاکان ما جاری است. افراد بیپیشداوری میتوانند به ارزشهای غیراخلاقی فریب دچار شوند، چه از طریق داستانسرایی دقیق و چه از طریق فریبهای پراکنده. حتی حقیقت نیز میتواند توسط خودخواهی فرد تحریف شود. داستانهای متناقض یک راهزن، سامورایی و همسرش در حین بازجویی پلیس درباره یک کمین، تجاوز و قتل، به کوروساوا این امکان را میدهد که به عمق دوگانگی انسانی بپردازد. داستانی که از دیدگاه چهار فرد روایت میشود، هرکدام نسخهای از یک واقعه را بیان کرده و آن را به عنوان حقیقت معرفی میکنند. اما چه کسی اخلاقی است؟ چه کسی قابل تأیید است؟
پاسخ در زینتهای بشری نهفته است. بقایای خودخواهی که خواستههای شخصی را در بر میگیرد. راهزن، با افتخار به وقایع مورد بحث اعتراف میکند و به غنیمتگیری خود میبالد. همسر، خود را در غم و helplessness قرار میدهد و از جرم وحشتناک آسیب میبیند. سامورایی، از طریق یک رسانه روحانی با خودخواهی به مرگ نجیبانهاش اشاره میکند. و نجار چوبی دوردست، داستانهای مختلف را بررسی کرده و به عنوان ناظر آسیبپذیر، داستان خود را به عنوان حقیقت کامل تثبیت میکند. اما وقتی شخصیتها در دنیایی غمانگیز زندگی میکنند که «نمیتوانی زندگی کنی مگر اینکه خودخواه باشی»، آیا توصیف هر کسی درست است؟ آیا دروغ گفتن برای منافع شخصی و بهطور مشهود دزدیدن لباسهای یک کودک رهاشده همان خودخواهی است؟ داستانهای متنوعی که هرچند شبیهاند، اما از نظر لحن متفاوتاند. همه چیز به نبوغ کوروساوا برمیگردد.
او خودخواهی را از طریق زینتکاری به تصویر میکشد، نه تنها از طریق داستانهای زنده، بلکه فراتر از مرگ. این نیاز به دروغهای فریبنده، حتی زمانی که زندگی به طور کامل صرف شده است، نشاندهنده ذات انسانی است که ما را به جعل واضحترین جزئیات وادار میکند. هیچ فیلمی تا به حال، که در کلاسیک بودن خود تأثیرگذار است، به اندازه این فیلم روح من را از طریق بررسی تماتیک روانشناسی انسانی نفوذ نکرده است. هر کلمه، هر جزئیات، هر نگاه بیاحساس به دوربین. هر نمایی که آفتاب درخشان حقیقت را از میان تاریکیهای گیاهان طبیعی تیره نشان میدهد. این فیلم بینظیر است.
سیاستهای جنسیتی ناقص ژاپن فئودالی («زنان به طور طبیعی ضعیف هستند») به آرامی معکوس شده تا ضعف بشریت را، بدون توجه به جنسیت، به تصویر بکشد. با استفاده از ذهنیت نجار چوبی و در نظر گرفتن آن به عنوان حقیقت نهایی، بشریت بهطور عینی ضعیف است. و تنها از طریق انحرافات خود است که ما قدرت روح را تولید میکنیم. توجه نمادین کوروساوا هرگز از این بررسی منحرف نشد. هنر او به طرز شاعرانهای زیبایی رمز و راز را به نمایش میگذارد و ذهن کنجکاو روانشناسی انسانی را تحریک میکند. و زمانی که آن طوفان سنگین فروکش میکند و اشعههای گرم حقیقت نمایان میشود، حس فوقالعادهای از روشنگری به درون ما نفوذ خواهد کرد.
زندگی همافزای همزمان با بازی فوقالعاده میفونه به اوج خود میرسد. هر داستان شخصیتهای او را تغییر میدهد. از رویارویی با چالشها به خندیدن به سختیها و از ترس و گناه فراوان به نفس کشیدن به طور غیرقابل تحمل. این ظرافتها تنها از بازیگران مرموز به دست نیامده است. خود کوروساوا معماهایی جذاب، تأثیرگذار و نوآورانه خلق کرده است که با درک فرهنگهای واپسگرا مبارزه میکند. هرگز واپسگرا یا غیرپیشرفته نیست. اما میتوانم بهطور مطمئن بگویم که بینظیر است.
کوتاه، تند و شگفتانگیز. در سطح تماتیک و شخصی قابل ارتباط است و از مرز زمان فراتر میرود. هماکنون به همان اندازه مرتبط است که در گذشته بود، تنها نشان میدهد که بشریت در فریب و اعمال خودخواهانه محصور است. مانند هر فیلم دیگری از کوروساوا، ذهن باید برای زیبایی نمادین آماده باشد. «راشومون» هیچ تفاوتی ندارد. «راشومون» با قلمموهای نرم و ابریشمی نقاشی شده، تکنیک غیرمتعارف داستانگویی را از طریق تصاویری احساسی به تصویر میکشد. به سادگی «راشومون» امتیاز کامل را به دست میآورد. یک کلاسیک غیرقابل انکار که بهطور توجیهپذیر، آنچه اکنون به عنوان «اثر راشومون» شناخته میشود، به وجود آورده است.
نکته: برای تماشا با زیرنویس چسبیده لطفا از برنامههایی مثل MXPlayer استفاده بفرمایید تمامی عناوین دارای زیرنویس چسبیده سافت ساب میباشند.
لینکهای دانلود با کیفیت فوقالعاده، فقط برای مشترکین ویژه!
یکی از برترین فیلم های تاریخ سینما
بسیار بسیار فیلم عالی بود. حتما ببینید و چون نمی خوام اسپویل کنم بعدش تحلیلشو بخونید .
سرگرم کننده بود